Увімкнені фари не завжди є гарантією освітлення дороги за поганих погодних умов, коли бруд шар за шаром прилипає до скла фари під час руху на трасі або в місті. Дорога в цьому випадку перед машиною може бути освітлена значно гірше, і водій наражається на серйозну небезпеку. Вирішити проблему чистоти фар автомобіля можна двома способами: або періодично зупинятися та очищати фари, виходячи з машини, або встановити спеціальний пристрій.
Двірники для фар
Одним з перших варіантів вирішення проблеми чистоти фар було очищення фари щітками. Як правило, автомобілі комплектувалися таким пристроєм ще на заводі. Принцип роботи простий: як і на лобове скло, на фари встановлюються маленькі щіточки, які, рухаючись туди-сюди, очищають оптику від бруду. Втім, зараз подібний варіант вважається застарілим через ряд очевидних недоліків. По-перше, щітка на фарі з часом зношується, і її треба міняти. По-друге, вона схильна до деформації, іноді нещільно прилягає до скла і тому не чистить, а лише розмазує бруд. Ну і, нарешті, в наших умовах щітки на фарах можуть зламати або вкрасти. До того ж, щітковий очищувач фари не бажаний у разі пластикових фар, а також більш помітний на автомобілі.
На сьогоднішній день найбільш ефективними вважаються струменеві омивачі фар. Сьогодні провідні світові автовиробники встановлюють саме такі омивачі на нові моделі автомобілів, що випускаються. Омивачі очищають фари потужним струменем рідини, що подається насосом високого тиску.
Принцип роботи полягає в наступному: спочатку потужний спрямований струмінь змочує бруд, потім він легко збивається з фар при повторній подачі рідини. Це забезпечується роботою електронного блоку керування, який контролює роботу системи. З насоса високого тиску рідина подається на клапан, який відкривається при тиску 2,5 атмосфери, а далі форсунки, встановлені на бампері. Якісна форсунка рівномірно розподіляє потік води по поверхні фари і максимально тонким струменем змиває з неї бруд. До речі, форсунка має рухливі сопла, які дозволяють спрямувати дію струменя при монтажі прямо на фару.
При установці струминного омивача зовнішній вигляд автомобіля практично не змінюється, на передньому бампері кріпляться лише малогабаритні форсунки, які не дуже помітні. Сам очисник монтується в підкапотний простір, а в салоні встановлюється кнопка управління, натиснувши на яку водій приводить у дію омивач. Кнопку зазвичай встановлюють у зручному для власника машини місці.
Систему струминного очищувача фар можна встановити практично на всі типи автомобілів вітчизняного та іноземного виробництва. Форсунки адаптовані до різних моделей машин. Існують комплекти для сферичного, плоского бамперів, з високою форсункою для позашляховиків та моделі, розроблені під конкретні авто.
Плата за комфорт
Єдиною платою за комфорт та безпеку руху є підвищена витрата рідини бачка омивача, оскільки система забирає її зі штатного бачка, тому рідину необхідно буде доливати частіше. Щоб цього уникнути, можливе, якщо дозволяє місце в підкапотному просторі, встановлення додаткового бачка, який працюватиме тільки на омивачі фар.