При щоденній експлуатації автомобіля його делікатне лакофарбове покриття (ЛКП) неминуче піддається впливу цілого ряду негативних факторів, внаслідок чого на кузові, наче гриби після дощу, виникають подряпини та сколи. Причин, що провокують подібні проблеми на ЛКП, справді безліч:
- що вилітають з високою швидкістю з-під коліс попутних та зустрічних автомобілів гравій та пісок, оскільки, як відомо, якість вітчизняних доріг часто не витримує жодної критики;
- виїзди на природу, коли доводиться проїжджати поряд з кущами або під гілками дерев, що звисають;
атмосферні опади – особливу шкоду завдають великого граду та кислотних дощів; - хімреагенти в зимовий період, під впливом яких ЛКП тьмяніє з утворенням мікротріщин;
- звичка ставити на капот або дах авто різні предмети, наприклад барсетки, портфелі, папки, сумки, ємності з напоями тощо;
- неакуратні сусіди з паркування, особливо в тих випадках, коли автомобілі паркуються дуже близько один до одного;
- досить часто припарковану на жвавій міській вулиці машину намагаються зачепити перехожі зі своїми сумками та пакетами;
- також подряпини на кузові авто залишають діти, чому завжди вибирають місце для ігор в безпосередній близькості від автомобіля;
- дуже часто самі автовласники стають причиною появи подряпин, наприклад, у процесі неакуратного миття або чищення кузова від снігу або заледеніння за допомогою щіток;
- також слід пам’ятати, що неправильну технологію миття можуть використовувати деякі непрофесійні сервіси, тому вибираючи автомийку для свого автомобіля, слід довіряти тільки перевіреним місцям, де Ви бували вже не раз і яких-небудь проблем помічено не було.
Всі перераховані вище фактори в сукупності призводять до погіршення якості лакофарбового шару на автомобілі, причому незалежно від марки авто і ступеня його новизни. Утворені на ЛКП подряпини та сколи не лише погіршують зовнішній вигляд автомобіля, а й сприяють появі на пошкоджених ділянках корозії.
Сучасні способи захисту кузова автомобіля від подряпин та сколів
Сучасна промисловість пропонує різноманітні варіанти захисту кузова від подряпин та відколів. Завдяки достатку представлених на ринку захисних засобів, кожен автовласник сьогодні має можливість вибирати найкращий для себе спосіб.
Найбільш ефективними та, отже, досить затребуваними серед автомобілістів спецзасобами для захисту кузова від сколів та подряпин є:
- керамічні покриття;
- спеціальні антигравійні плівки.
Принцип дії подібних захисних покриттів та облицювань за своєю сутністю є однаковим – будучи нанесеними на поверхню кузовних панелей, вони створюють на ЛКП своєрідний захисний шар, що перешкоджає прямому контакту ЛКП з гравієм, щебенем та іншими речовинами або предметами з вираженими абразивними властивостями. У цьому дуже важливою перевагою подібних захисних покриттів і те, що є невидимими, тобто. ніхто не зможе помітити, що на кузові Вашого авто є ще один додатковий шар.
Керамічні покриття на основі кварцу
Кварцовий склад утворює на кузові твердий шар, подібно до «алмазної броні», який крім надійного захисту автоемалі від піскострую, сколів і подряпин, також забезпечує масло-і грязевідштовхувальний ефект, що протистоїть появі корозії. При цьому автомобільна кераміка має чудові декоративні властивості – забезпечує поверхні кузова стійкий блиск, ідентичний стану нового заводського ЛКП.
Переваги автомобільної кераміки:
- на поверхні кузова утворюється монолітне, ідеально гладке та міцне кварцове покриття, здатне протистояти механічним пошкодженням, впливу хімічних реагентів, ультрафіолету та корозії;
- завдяки чудовій здатності, що криє, забезпечується максимально повне заповнення мікронерівностей;
сприяє посиленню яскравості та глибини кольору ЛКП; - перешкоджає закріпленню на поверхні жировмісних та воскоподібних речовин;
- має водо-, пило- та брудовідштовхуючим ефектом, що скорочує кількість мийок.
Іншими словами, кварцове покриття надає автомобілю ідеальний зовнішній вигляд, відроджуючи його первинну красу, блиск і презентабельність. Термін дії авто кераміки на порядок більший у порівнянні з аналогічними засобами і становить від 1 року до 5 років залежно від різновиду складу, що використовується, а також якості підготовки поверхні автомобіля перед нанесенням.