Іржавіє будь-який автомобіль. Питання в тому, як швидко і як сильно. Швидкість корозії визначається хімічним складом металу, забрудненістю навколишнього середовища та частотою коливання вологості та температури. Особливо небезпечний вміст в атмосфері оксидів сірки та вуглецю. Стимулюють корозію антиожеледні склади та сіль, присутні на дорогах у зимовий час.
Зовнішнє лакофарбове покриття кузова страждає від попадання дрібних камінчиків, що летять з-під коліс, від піску, гравію, фарба покривається подряпинами та тріщинами. У результаті автомобіль корозійує зсередини та зовні, при цьому втрачає не тільки товарний вигляд, але й міцність.
Міф про іномарки
Існує стійка думка про те, що іржавіють лише вітчизняні автомобілі, а автомобілі іноземного виробництва не потребують антикорозійної обробки. Цей міф, на жаль, не знаходить підтвердження у житті. Займаючись захистом автомобіля від корозії понад 10 років, у нас склалася зворотна думка. Причому це стосується не лише бюджетних іномарок, що заполонили сьогодні російські дороги, а й автомобілів шанованих світових автовиробників. Факт необхідності антикору іномаркам підтверджується думкою незалежних експертів.
Експертна думка
За оцінками шведських експертів, втрати від корозії у світі щорічно становлять від 10 до 25% світового видобутку заліза. Для шведів проблема корозії є особливо актуальною, адже вологий клімат, довгі зими, засоленість доріг – це ідеальні умови для розвитку корозії. А для нас зібрана ними інформація може представляти особливий інтерес через схожість клімату та умови експлуатації автомобілів.
Дані Шведського Інституту Корозії (SCI)
Дослідження, що проводяться SCI, є найбільш фундаментальними та інфомативними. Починаючи з 1975 року, фахівці SCI вивчають автомобілі різних моделей, дизайну та років випуску. У вибірці зазвичай беруть участь кілька тисяч фрагментів автомобілів, застосовується спеціальне обладнання вивчення корозії, є найкраща у Європі лабораторія.
В останньому звіті SCI наведено дані про дослідження більш ніж 4000 частин кузовів 845 автомобілів зі Швеції, Данії, Фінляндії, Норвегії. Досліджувалися автомобілі 1998-2001 років випуску. З кожного кузова вирізали найбільш схильні до корозії ділянки – фрагменти колісних арок, порогів, дверей, кутові зони капота і кришки багажника. Автомобілі, що вивчаються, експлуатувалися в регіонах, де в зимовий час застосовувалися антиожеледні реагенти на дорогах. Отримані результати дослідження справді вражають! Вогнища корозії виявлено навіть на автомобілях таких лідерів автомобілебудування як BMW та AUDI.
Оцинковка – не панацея
Швидкість корозійного руйнування сталі становить 30 мкм на рік, а цинку – 5 мкм на рік. Ці цифри стосовно автомобілів підтверджуються даними дослідження SCI. Було проведено порівняльний аналіз стійкості до корозії просто оцинкованих кузовних деталей, оцинкування з антикором, неоцинкованих елементів з антикором та без нього. Зазначимо, що оцинкування теж ділиться на 2 класи: товста (7-10 мкм) та тонка (2-5 мкм).
Результати досліджень показали, що «тонка» оцинковка без антикора та «тонка» оцинковка з антикором протистоять корозії приблизно однаково, але протягом перших 3 років. А потім, після закінчення цих трьох років, на оцинкованому, але необробленому кузові корозія швидко надолужує втрачене.
При порівнянні з’ясувалося, що оцинкований кузов без антикору менш стійкий, ніж неоцинкований, але оброблений антикорозійними препаратами. Таким чином, додаткова антикорозійна обробка необхідна для будь-якого автомобіля.
Перемогти корозію!
Незважаючи на те, що автовиробники в рамках технічного обслуговування рекомендують щорічно проводити заходи щодо антикорозійної обробки, провідні автодилери відмовилися від реалізації цієї послуги. Швидше за все це пов’язано з декількома причинами.
По-перше, протягом трьох років стандартного гарантійного періоду видимих пошкоджень на автомобілі буде не видно, тобто корозія матиме прихований характер у внутрішніх порожнинах дверей та силових елементів (порогів, поперечок, підсилювачів) на нижній поверхні кузова.
По-друге, сама робота з антикорозійної обробки є досить трудомісткою та брудною з погляду виробництва. Тому дилери відмовляються від подібної роботи в автоцентрах з мармуровими підлогами і дзеркальними стелями.